Brownies og bagebøger

Politikens Håndbogsserie

Min opskrift på brownies stammer oprindeligt fra min meget brugte og slidte bog: Vi bager fra Politikens Håndbogsserie. Den er udgivet i 1960. I samme serie er udkommet: Hvad skal vi drikke, Vi laver mad, Sødt og surt og Vi laver fin mad. De er blandt forlagets bøger  for kvindelige læsere, som der står på omslagssiden. Da den var så slidt har jeg også købt 4.udgave fra 1969 antikvarisk. Den er uden striberne, men stadig for kvindelige læsere!  Lidt er der sket siden 1960/69. Mon ikke læseskaren ville være udvidet lidt 😀

Det glædede jeg mig over, men det blev så desværre ødelagt af et opslag på Facebook fra Dansk Folkeparti. Det handlede om en afstemning om somaliske kvinder, hvorvidt de var en berigelse eller en byrde. Så følte jeg mig hensat til 30'erne - 40'erne. Først troede jeg det var Fake News, men da jeg gik ind på deres hjemmeside viste det sig desværre at det var rigtigt nok. Jeg forstår ikke hvordan nogen kan tro at integration forbedres ved at genere andre. Det kan man jo så blive noget trist over 😢

Nå, men det var brownies - og her er opskriften:


Brownies
200 g smør
Det hele røres sammen på røremaskine og kommes i en lille bradepande. Smør bradepanden med smør eller brug bagepapir.
Bages 30 minutter ved 175 grader.
4 dl sukker
4 æg
4 dl mel
1 tsk bagepulver
50 g kakao
1 dl hakkede valnødder

English

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19