A Shilling for Candles


A Shilling for Candles af Josephine Tey.

Nogle af mine yndlings forfattere når det gælder krimier er:
Agatha Christie, Dorothy L.Sayers og Ngaio Marsh. Jeg har stort set alle deres  romaner samlet second hand gennem mange år. Derfor var det dejligt at opdage Josephine Tey.
Jeg kan godt lide krimier hvor mordet begås i starten og så er fokus på opklaringen. Jeg er ikke til alt for spændende thriller-agtige historier.

A shilling for Candles er 2. bog i serien om  Inspector Alan Grant - der er 6 ialt.

Jeg har blogget om den første: The Man in the Queue.
Den lånte jeg på biblioteket, men A Shilling for a Candle læser jeg online på min Chromebook. Historien er  fra Gutenberg Australien. Derfor måtte jeg selv finde på billede 😊

Historien minder meget om den første. Også her er det en skuespillerinde der bliver dræbt. Først ser det ud som en badeulykke, men snart bliver Alan Grant tilkaldt. En ung mand,  Robert Tisdall , der har boet hos den dræbte bliver mistænkt, og efter at have været tæt på anholdelse lykkes det ham at slippe væk. Også her er en meget speciel ung dame hjælpsom, da hun mener han er uskyldig. Og så skal ikke mere afsløres, men fornøjelig læsning for fans af engelske krimis fra 30-erne.
English


.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19