Campion at Christmas - Margery Allingham


Som det kan ses på de slidte eksemplarer på min boghylde er jeg rigtig glad for at læse krimier af Margery Allingham.
Der er i alt 21 romaner med Albert Campion, men jeg tror kun de 18 er oversat til dansk. Jeg har i hvert fald ikke flere.

Takket være Crime Classics, Net Galley og Agora Books kunne jeg læse 4 noveller af en af de store krimiforfattere.
Albert Campion er med i de tre af historierne. De to er krimier og én er jul med hans kone Amanda og hunden Poins.
Den sidste ( Happy Christmas) handler om et par der fejrer jul som på dronning Victorias tid. De får hjælp af en gammel dame, der bor øverst oppe i huset.

Novellerne hedder:
On Christmas Day in the Morning
Happy Christmas
The Case of the Man withthe Sack
Word in season

Det er altid en stor fornøjelse at læse Margery Allingham, så det var en dejlig julegave.
Jeg har tidligere blogget om Crime Classics.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19