The Murder of Miranda - Margaret Millar


Efter at have læst Ask for Me Tomorrow ville jeg gerne læse den næste i Tom Aragon serien. Det var et fornemt eksemplar jeg fik lov at låne fra det Kongelige Bibliotek. Bogen var  indbundet i bind med Random House's logo i relieftryk:


Og indeni med dedikation af forfatteren:


Historien starter i Penguin Club, hvor Henderson er klubmanager, Ellen sekretær og Grady er livredder. Blandt medlemmerne er Miranda Shaw, som for nyligt er blevet enke. Hun forsvinder pludseligt samtidigt med Grady. Tom Aragon får til opgave at finde hende, da der er papirer der skal underskrives i forbindelse med arven fra hendes mand.  Aragon må tage til Mexico for at finde ud af om hun er stukket af med livredderen, prøver at undgå sagførerne eller er blevet myrdet??

Et godt gensyn med Tom Aragon i denne mørke komedie. Millar er god til morsomme dialoger og psykologiske portrætter. Jeg nød bogen og glæder mig til den næste og desværre også sidste i Tom Aragon serien.

Jeg har tidligere blogget om den første i serien:
Ask for Me Tomorrow - Tom Aragon 1




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19