Nemme kanelsnegle og drys til franskbrød

Når jeg bager franskbrød laver jeg lidt større portion end til ét brød. Efter hævning tages lidt fra til kanelsnegle. Jeg ruller dejen tyndt ud og lægger tynde skiver af smør ovenpå. Smørret skiver jeg med gammeldags ostehøvl. Smørret skal være køleskabskoldt. Jeg synes det er nemmere end metoden med at lægge dej på en tredjedel og så rulle dejen ud flere gange.

Når smørret er lagt på drysses hele pladen godt med kanelsukker og rulles til en pølse som skæres ud i stykker (ca.4 cm) og de lægges i form. Min er en silicone - linseform.

  
Når de har efterhævet bages de 20-25 min ved 200 grader varmluft. 
Franskbrødet pensler jeg med æggehvide og drysser med en blanding af sesamfrø, græskarkerner, birkes og solsikkefrø. 
Jeg hakker blandingen så græskar og solsikkekerner ikke er så store og laver til flere gange. Opbevares på glas.
English

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19