Knækbrød


english
Jeg synes det er lidt for tidligt til julebag, så i dag har jeg bagt knækbrød, og disse knækbrød er hurtige og super nemme at lave. Bager jeg julekager nu, er de væk inden jul 🍪

1 dl havregrynAlt røres sammen. (Dejen skal være klistret :-))
Del den i 2 og rul tyndt ud mellem 2 stykker bagepapir. Skær hvert stykke ud i 12 firkanter – man behøver ikke at skære helt igennem, men lave fordybning så de kan brækkes i stykker efter bagning.
Bages ved 200 grader i 20 min-25 min

Nogen gange rører jeg også birkes i dejen.
1 dl sesamfrø
1 dl græskarkerner
1 dl solsikkekerner
1 dl rugmel
2½ dl hvedemel
1 tsk bagepulver
1 tsk groft salt
2 dl vand
1¼ dl olie

Jeg lægger dem i sandwichposer i en dåse, når de er kølet af, og de holder sig fint sprøde til de er spist. 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19