Skildpadder hele vejen ned

Jeg har tidligere læst:
An Abundance of Katherines og En flænge i himlen af John Green, så jeg glædede mig til denne:


Jeg blev bestemt ikke skuffet.
Den handler om 16-årige Aza Holmes og hendes venner / kæreste. Aza har mistet sin far og lider af OCD. Hun prøver at være en god datter / kæreste / veninde , men har samtidig hovedet fuldt af tanker, som hun ikke kan styre. På en lejr for børn , der har mistet en forælder, møder hun milliardærsønnen Davis. Nu nogle år senere er faderen forsvundet og Aza og i starten også veninden prøver at finde ham.
Det er en bog, der beskriver lidt skæve eksistenser, venskab og den første kærlighed. Personerne er vidende, filosofiske og ofte morsomme. Samtidig er det også en fantastisk beskrivelse af hvordan det er at leve med tvangstanker, og hvordan det er for de nærmeste. En rigtig god ungdoms / voksen bog.

Det gode ved at skrive en blog er, at jeg lærer meget undervejs. Nu var jeg for eksempel ved at tjekke forfatteren John Green og fandt hans hjemmeside med blandt andet hans podcast Dear Hank and John og også en bog af ham jeg endnu har til gode: Gåden om  Alaska.
English

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19