Slow Cooker - Risengrød

Prøvede at lave risengrød i min slow cooker, og det var meget nemt.
Jeg lavede grød af:

1 l mælk
1½ dl grødris.
1/4 tsk groft salt
smør

Jeg smurte keramikfadet med lidt smør og kom så mælk og gryn i. Satte cookeren på MEDIUM i 4 timer og så HIGH knapt en time. Smagte til med salt og så klar til servering med smørklat og kanelsukker.

Jeg afprøvede opskriften efter at have læst om bacillus cereus i Samvirke. Tænk at man kan blive over 70 og ikke have hørt om den før, for i artiklen lyder den ikke specielt ufarligt. Tidligere har jeg kogt en stor portion risengrød lillejuleaften og så lavet risalamande til juleaften, som vi så også har spist af 1. - og 2.juledag. Det har godt nok stået koldt , men sådan tør jeg ikke rigtigt gøre mere, selv om vi har overlevet de i utallige år. Vi har også overlevet at spise rissalat i flere dage, men nu må jeg jo så koge friske portioner hver dag, og så er det rart at det næsten kan lave sig selv.

English


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19