Bordkort - Glasgravering



glas med navn klar til gravering


Jeg bruger nogen gange glas som bordkort. Både fordi det er sjovt at lave, og  fordi man så kan kende sit eget glas. Jeg finder en font, som jeg synes passer, og så printer jeg navnene ud. Klipper dem til og sætter på indersiden af glasset med tape. Derefter graverer jeg navnet med glassliber /graverings værktøj. Jeg havde ikke vandglas nok, så her  er det nogle billge vandglas fra IKEA jeg er ved at  gøre klar. Tidligere har jeg også graveret på champagneglas. Man behøver ikke det store tegnetalent, da skrift og billeder kan findes på nettet, så en rolig hånd og lidt tålmodighed er alt, hvad der kræves.


Nogen gange tegner jeg med vandfast sort tushpen først inden graveringen.
Her det færdige resultat:

færdigt vandglas med gravering

På YouTube findes der også forskellige videoer, hvor processen vises.
English



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19