Dørstopper Fugl

strikket og hæklet i bomuld

Vi manglede en dørstopper, så jeg fabrikerede denne.. Den er strikket og hæklet i bomuldsgarn 8/4.
Jeg startede med at hækle en rund bund 8 cm i diameter, og så tog jeg 64 masker op på  4 strømpepinde og strikkede 10 cm ret. Derefter lukkede jeg af. I starten af hver pind 1 ret , 2 dr ret sammen og de sidsrte tre masker på hver pind strikkes 2 sammen, 1 ret. Det fortsættes til der er 5 masker tilbage på hver pind. Strik resten sammen 2 og 2 og luk af.
Til øjne hækles to hvide cirkler 4 cm i diameter. Næbbet hækles med 10 luftmasker, med indtagning i begge sider på hver 4. række.
Til vingerne slås 9 masker op og på hver 4 pind stikkes 2 sammen i start og slutning af hver pind. Når der er tre masker tilbage tages 1 løs af, 2 strikkes sammen og den løse maske trækkes over. Luk.
Øjne sys fast og en knap sys i midt i den hvide cirkel. Næbbet sys på under øjnene, og øverste kant af  vingerne sys på . Jeg kom en plastpose 4 liter ned i fuglen og fyldte den med kikærter. slog knude på posen og syede  sammen foroven. En lille dusk blev også syet på som fjer/hår.
English

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19