Agurker i overflod

Vores to agurkeplanter producerer flere agurker end vi kan nå at spise, så der må fryses:


Nogle skærer jeg i skiver og fryser. De skal bruges til agurkesalat. Jeg laver lagen og tør agurkerne op i den. Her opskriften, da det er samme lage som til frisk agurkesalat


Agurkesalat

1 agurkAgurken skives tyndt. Lagen røres sammen til sukkeret er opløst. Agurkeskiverne kommes i.
1 dl sukker
1 dl eddike
1 dl vand
½ tsk salt
peber

SliceSy

Til tzatziki river jeg agurkerne. Jeg bruger min Bamix SliceSy, men et almindeligt rivejern dur fint 😊
Kommes i poser og fryses. De skal optøs helt og drænes for væske inden de kommes i skyr eller creme fraiche tilsmagt med hvidløg, en anelse cayennepeber og en anelse carry.

English

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19