Krydderiblanding - Ranch Seasoning Mix Substitut


Jeg har fundet en opskrift på nettet, jeg gerne vil prøve. En af ingredienserne er Ranch Seasoning Mix. Det kan vist ikke lige fås, men man kan lave det selv.
Det betød at jeg måtte i gang med at tørre krydderurter. Persille, dild og purløg/løgtoppe blev tørret i ovnen ved 70 grader varmluft indtil det var tørt.
Løgpulver lavede jeg med fint hakkede løg, der også blev tørret i ovnen.

løgpulver

Da de var helt tørre blev de blendet til pulver. Det samme skal jeg gøre med hvidløg, men det har jeg ikke lavet endnu.

Opskriften på Ranch Seasoning Mix:
2 spsk tørret persille
1½ tsk tørret dild
2 tsk hvidløgspulver
2 tsk løgpulver
1 tsk stødt sort peber
1 tsk tørrede purløg/løgtoppe
1 tsk salt

Det blandes sammen og kan blendes, hvis konsistensen ønskes finere. 3 spsk af denne blanding skulle så svare til en pakke Seasoning Mix.

Det er lidt omstændeligt at lave det selv, men meget sjovt, når man alligevel har krydderurterne i haven.🌿
English

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19