A Curious Indian Cadaver - Shamini Flint

Shamini Flint

A Curious Indian Cadaver af Shamini Flint
Jeg kan godt lide at læse krimi-serier - genkendelsens glæde formodentlig 😊
og det er også sjovt når de foregår i forskellige lande.
Jeg har før blogget om Alexander McCall Smiths serie: Damernes Detektivbureau, som foregår i Botswana, og Martin Walkers serie: Bruno Courreges, som foregår i Dordogne i Frankrig.

Denne serie: Inspector Singh Investigates, hvor jeg er kommet til bog nr. 5 foregår i Singapore og Indien.
Hovedpersonen Inspector Singh er en noget overvægtig Sikh med en  kone med en meget omfattende familie og med meget bestemte meninger. Han har stor succes med opklaringen af mordsager, men er ikke særlig værdsat af sine overordnede.
I denne bog har han sygeorlov, keder sig og bliver overtalt til at tage med konen til bryllup i Indien.
Her må Singh  opklare både mord, terror og giftig forurening af slumområde.

I serien findes foreløbig:
A Most Peculiar Malaysian Murder - Inspector Singh Investigates 1
A Bali Conspiracy Most Foul - Inspector Singh Investigates 2
The Singapore School of Villainy - Inspector Singh Investigates 3
A Deadly Cambodian Crime Spree - Inspector Singh Investigates 4
A Curious Indian Cadaver - Inspector Singh Investigates 5
A Calamitous Chinese Killing - Inspector Singh Investigates 6
A Frightfully English Execution - Inspector Singh Investigates 7

 så jeg kan glæde mig til to mere jeg ikke har læst endnu. 📘📙
English

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19