A Connoisseur's Case - Michael Innes

Michael Innes

A Connoisseur's Case af Michael Innes.
Dette er et af mine bibliotekskøb fra salg af kasserede bøger. Det var et heldigt et, for det er en kriminalroman i den ægte engelske tradition. Meget velskrevet og meget fornøjelig, og så er det så heldigt at det er en serie: Sir John Appleby. Dette er så godt nok nr. 20 i serien. I alt er der 36, hvoraf det ser ud som om, de 20 kan lånes på biblioteket. Jeg må på loppemarkeder og se om jeg kan få fat i nogle af dem biblioteket ikke har, hvis jeg bliver ved med at have lyst til at læse hele serien.

I denne bog er Judith og John Appleby på besøg hos Judiths onkel Colonel Julius Raven. På en spadseretur finder de  i en sluse liget af en gammel mand, som de kort forinden har talt med ved kroen. Han har tidligere været ansat på Scroop House, og løsningen på mordet skal muligvis findes der, i hændelser i fortiden.
Der er mange herlige karakterer i bogen. Bl.a.  den fiskeinteresserede onkel og dennes meget velartikulerede butler, Tarbox.

Jeg glæder mig til første bog i serien, som jeg har bestilt på bibliotek.dk. Den hedder:
Death at the President's Lodging.
English


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19