The Case of the Demented Spiv - George Bellairs


The Case of the Demented Spiv af George Bellairs var en gratis e-bog jeg fik da jeg tilmeldte mig nyhedsbrevet Crime Classics.

Det er nummer 14 i Chief Inspector Littlejohn serien.

Sekretær Ambrose Barrow bliver fundet død i det familieejede spinderi Fennings Mills. Han har makeup og falsk overskæg på. Da det lokale politi, ledet af Inspector Faddiman, ikke er i stand til at finde morderen bliver Littlejohn tilkaldt. Der er mange løse ender og adskillige efterforskninger, der ender blindt, men efterhånden lykkes det Littlejohn at komme på sporet, dog først efter der er sket endnu et mord. 
Bogen blev udgivet i 1950 og giver et fint billede af personer og livet i en lille engelsk by og er i en af mine yndlingsgenrer - den klassiske engelske krimi.

I Chief Inspector Littlejon serien er der i alt 57, så der er nok at vælge imellem. 
Den næste har jeg allerede fået, for i slutningen af denne bog kunne man tilmelde sig et nyhedsbrev fra georgebellairs.com og fik samtidig en gratis e-bog : Corpses in Enderby. (det er nummer 22 i serien), så jeg kommer ikke til at læse dem i rigtig rækkefølge.

George Bellairs er pseudonym for Harold Blundell - krimiforfatter og bankdirektør. (1902-1982)

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19