Anything is Possible - Elizabeth Strout


Jeg har tidligere læst Olive Kitteridge af Elizabeth Strout, og Anything is Possible minder i opbygningen om denne. Det er 9 noveller som hører sammen på den måde at de foregår i den lille by Amgash i Illinois, og personerne fra én novelle dukker op som biperson i en anden. Det er en meget fin beskrivelse af en ofte barsk barndom og voksenliv, men også med forfatterens indlevelse og ømhed for sine personer, og med en silverlining: Anything was possible for anyone.
Jeg har så efterfølgende fundet ud af at det er nummer 2 i serien: Amgash.
Den første hedder My Name is Lucy Barton.
Lucy Barton er også med i denne roman. Hun kommer fra et fattigt hjem og det lykkes hende  at komme derfra og blive forfatter. Vi hører om den selvbiografi hun har skrevet: My name is Lucy Barton, og også om hendes besøg hos broren Pete efter mange års fravær fra Amgash.
Jeg må have fat i første bog i serien:

My name is Lucy Barton - Amgash 1
Anything is Possible - Amgash 2

I slutningen af året kommer der også en fortsættelse af Olive Kitteridge - den vil jeg glæde mig til. Den hedder Olive, Again.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19