Spicy oksekød og hvidkål


Jeg så denne opskrift i mail fra madenimitliv.dk. Det er en mad- og livsstilsblog, hvorfra jeg får en ugentlig madplan med opskrifter og indkøbsliste. Der er tit god inspiration til nye retter.
Jeg har ændret lidt i opskriften og lavet den i min slow cooker.

½ kg oksefars
2 fint hakkede hvidløg
2 hakkede rødløg
½ lille hvidkålshoved
3 groft revne gulerødder
3 tsk paprika
2 tsk spidskommen
1 tsk chili
4 dl oksebouillon
1 spsk engelsk sovs
salt
peber
2 dl ærter

Løg og hvidløg svitses og oksefarsen kommes i og brunes. Derefter kommes fint snittet hvidløg, gulerødder og krydderier i, og det hele varmes godt igennem inden det puttes i slow cookeren.
Panden koges af med 4 dl oksebouillon tilsat en spsk engelsk sove, og det hældes i cookeren.
Sæt cookeren på MEDIUM i ca. 7 timer men de sidste 10-15 min før servering kommes ærterne i, og cookeren sættes på HIGH.

Jeg købte en wok-pande i ALDI til 129 kr, og den blev indviet. Det er rigtig dejligt at kunne have det hele i samme pande uden fare for det ryger ud over kanten  😊, og så har den en belægning der gør at den er super nem at rengøre. Jeg har tidligere købt en stegepande der, og den er også rigtig god - de kan god måle sig med mine GreenPan pander.🍳




Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19