Cold Comfort Farm - Stella Gibbons


Cold Comfort Farm af Stella Gibbons.

Jeg har på et tidspunkt gemt en liste over 30 morsomme bøger, og nu synes jeg det kunne være rart med noget andet end krimier og bestilte nummer 1 på listen.

Flora Poste har fået dyr uddannelse, men ikke en der kvalificerer hende til at tage et job, så da hun bliver forældreløs i en alder af 19 år, må hun ty til familien.
Hun flytter ind på Cold Comfort Farm med et noget særpræget persongalleri:
Bedstemoderen Ada Doom , som har set noget væmmeligt som barn, og nu tilbringer al sin tid alene på sit værelse, mens hun med fast hånd holder resten af familien bundet til gården. Familien består af Judith og Amos og deres sønner + diverse fætre og nevøer. Det hele er forsømt og Flora finder det udfordrende at bringe orden i kaos og guide hvert enkelt familiemedlem, da hun kan lide at alt er ordentligt, behageligt og komfortabelt.
Det var en pudsig og sjov historie, men Sunday Times har skrevet:" Probably the funniest book ever written" - det synes jeg så ikke men ok underholdende.

Den næste på listen var Three Men in a Boat, men den har jeg læst for mange år siden, så jeg må forsøge med den tredje.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19