Tahin og tahindip


Jeg skulle bruge noget tahin til en tahindip, men havde ikke noget. Det gjorde ikke så meget for det er supernemt at lave selv.

Til det lille sylteglas er brugt:

2 dl sesamfrø
½ dl olivenolie
½ tsk salt

Sesamfrø før og efter bagning/ristning:


Sesamfrøene bredes ud på bageplade og varmes/ristes til de er lysebrune. Det tager ca 8 minutter ved 200 grader varmluft, men man skal holde øje med dem så de ikke får for meget.
Når de er kølet af blendes de sammen med olie og salt. Jeg brugte min Bamix Processor. Det kunne lige være der. Først blendede jeg frøene og så tilsatte jeg olie og salt og blendede det sammen.  Derefter blev det fyldt på skoldet glas og i opbevares køleskabet.



Tahindip laves af:

1 dl creme fraiche
1 spsk tahin
1 fed hvidløg - presset
salt og peber

Dippen skulle bruges tilaftensmaden bestående af  falafler, årets første asparges, grønt og foccasia.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19