Chili


Der er mange chilier i drivhuset lige nu. Jeg halverer dem og skraber kernerne ud (husk at gemme nogen til næste års såning) og fryser dem i glas.

Da der er så mange har jeg også eddikesyltet nogen.
Chilierne vaskes, halveres og kernerne skrabes ud. Når jeg ordner chilier bruger jeg engangshandsker for det svider rigtig meget hvis man får gnedet noget i øjnene, og selv efter grundig vask af hænder, kan der stadig være spor af chili på fingrene.

Chilierne kommes i et atamonskyllet  og skoldet glas.

Lagen lavede jeg af:

3 dl eddike
1½ dl rørsukker
1 tsk asiekrydderier
1 laurbærblad
1 kvist oregano
3 kviste citrontimian

Det koges op, tilsættes ½ tsk atamon og hældes i glasset der lukkes.

Det færdige resultat:


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19