Datteren - Anne B. Ragde


Datteren af Anne B. Ragde

Så er sidste del i serien Berlinerpoplerne kommet. Jeg læste den via min mobil på Mofibo.

Torunn har arvet gården og bosat sig der sammen med hunden Anna. Hun sætter gården i stand og fører Margidos begravelsesforretning videre. Farfaderen Tormod bor på plejehjem og nyder det meget. Torunn føler sig ensom og sørger over tabet af Margido. Danskerfamilien kommer på en uges besøg og det muntrer op. Torunn begynder en affære med en præst, men den bliver meget kortvarig. Der kommer uventet besøg fra Østrig il stor glæde for Tormod, og måske bliver Torunn mindre ensom med tiden.

Det er en vældig god serien om tre generationer med tilknytning til gården Neshov. Der er lavet tv-serie af nogle af de første bøger. Jeg har set dem og de var ok, men bøgerne er bedre synes jeg. Sådan er det tit når man læser bøgerne før man ser dem på film, og måske mest når forfatteren er rigtig god til at skabe personer, der bliver levende når man læser.

Jeg vil anbefale at læse hele serien:

1. Berlinerpoplerne
2. Eremitkrebsene
3. Ligge i grønne enge
4. Altid tilgivelse
5. Liebhaverne
6. Datteren

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19