Avocado-vaffeltoast med porcherede æg


Jeg fandt denne  opskrift og afprøvede den:

Vafler:
3 dl havregryn
1½ dl mælk
1½ dl yoghurt
2 æg
2 spsk olie
1 tsk bagepulver
½ tsk salt

Havregrynene blendes til mel med knivbladet, og resten tilsættes og blendes. Jeg bagte dem i toasteren, men vaffeljern kan også bruges.

Porcherede æg:
1 l vand
3 spsk eddike
4 æg

Vand og eddike bringes i kog og der skrues ned så det ikke koger voldsomt. 1 æg slås ud i en kop. Når vandet koger røres kraftigt så der dannes en strømhvirvel i midten og ægget hældes forsigtigt ned i den. Koges 2-3 minutter. Lav et æg ad gangen.

Avocadomos:
3 avokado
saft fra ½ citron
salt
peber

🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚🥑 🥚

Jeg synes det var en lidt bleg ret og tror faktisk det ville have smagt bedre på almindelig toast og så med et par dråber tabasco. Lidt hakket tomat og løg i avokadomosen ville heller ikke have været så tosset.

Jeg prøvede også at lave porcherede æg i mikroovnen;
Kom 1 spsk vand i bunden af muffinform, og slå ægget ud i formen. Prik lille hul i blommen. Ægget skal have ca. 1 min. Det er nemmere at lave i mikroovnen, da man så kan lave flere ad gangen, men man skal huske at sætte låg over, da det godt kan sprutte lidt.

Jeg har en silikone-muffinform til 6 stk, da jeg har klippet en 12 stk's midt over, så den egner sig fint i størrelsen til min mikroovn.

                                                                     🍅🍅🍅

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19