Korssting 1 - rød


Et nyt korsstingsbroderi påbegyndt. Det var faktisk det jeg oprindeligt ville sy, men jeg kunne kun finde mønster i Australien og USA  og med forsendelse og evt. told ville det blive temmelig dyrt. Det lykkedes imidlertid nu at finde det til download på The Long Dog Sampler. Det er en meget spændende hjemmeside med masser af flotte broderier, der kunne være sjove at brodere. Det er også ret smart at man kan downloade og have mønstret minutter efter man har bestemt sig. Det fungerede virkelig fint. Mønstret kostede 154 kr.  Det er på 40026 sting i alt, og er 314 sting bredt og 321 sting langt. Mønstret hedder Scarlet Ribands.
Stof og garn har jeg denne gang købt hos Ribes Broderi & Garn, da jeg skulle bruge et stykke stof der var mere end 45 x 45 cm. Jeg har købt 70 cm, men da det er 140 cm bredt, vil der være nok til to arbejder. Garnet er igen DMC broderigarn, denne gang  i farve 816. Jeg købt 20 stk, da jeg ikke helt ved hvor mange jeg skal bruge.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19