Halvmorderen - Håkan Nesser

 

Halvmorderen af Håkan Nesser.

Jeg har læst rigtig mange af Håkan Nessers bøger bl.a. Van Veeteren og Barbarotti serierne, så det var dejligt at opdage en jeg ikke havde læst. Nu hører jeg den som lydbog, mens jeg broderer.

Hovedpersonen er en gammel knark på 74 år, Adalbert Hanzon. Han er overvægtig, let fordrukken sortseer, der efter mere end 40 år får et glimt af sin fordums elskede. I mellemtiden har han siddet 10 år i fængsel og nu får han brug for at vide hvad der skete dengang, da hans elskede forsvandt. Derfor er han begyndt at skrive ned hvad der skete dengang og hvad der sker nu. Han får hjælp af sin gnavne nabo. De ses ikke tit og bruger tiden sammen til at fornærme og irritere hinanden og drikke whiskey. Også en meget snakkende halvkusine hjælper med at udrede trådene.
Morsom krimi om kærlighed og had og fjendskaber og venskaber.

Af Håkan Nesser har jeg tidligere blogget om: 


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19