Salat med paneret mørksej


Paneret mørksej

Grillet salat

Det var endnu en god opskrift. Denne gang lavet af kokken Anders Kvorning.
Det er en rigtig god ide at marinere fisken i Sriracha sauce. Det vil sikkert også være fint til kyllingebryst. I min ovn skal grøntsagerne grille lidt mere end 15 min for at få farve nok, og så grillede jeg en squash med, for de bugner i haven lige nu.
Opskriften i den originale udgave hedder:
Salat med paneret mørksej med grillet rød peber og krystal karl, men jeg kan ikke finde den på Skagenfoods hjemmeside.

Til min tillempede opskrift bruges:

400 g mørksej uden skind
Srirachasovs
2 røde peber
1½ dl perlebyg
1 squash
3 salatløg
½ agurk
1 citron
salt
peber
olivenolie
mel.

Fisken skæres i små stykker og marineres i Srirachasovs. Den skal ikke flyde i sovsen, bare nok til den tager farve overalt. Perlebyggen skylles godt og koges under låg 20 min.
Peber og løg renses og skæres i kvarte, squash'en skæres i skiver . Det vendes i olivenolie tilsat salt og peber og bages i ovnen ved 225 grader 20-25 minutter. Fisken vendes i mel og steges ved høj varme 2-3 minutter på hver side.
Perlebyg, grøntsager, skivet agurk blandes i skål sammen med 1 spsk oliven
olie og saften fra en citron.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19