Dance of Death - Helen McCloy


 
Dance of Death af Helen McCloy

Jeg modtog denne e-bog fra Crime Classics via NetGalley. Den er udgivet i serien fra Agora Books, som hedder Uncrowned Queens of Crime. 
Det er dejligt via denne serie at komme til at kende andre forfattere af klassiske krimier, og jeg er derigennem blevet inspireret til at læse forfattere jeg ikke tidligeret havde hørt om.

I denne historie bliver en ung debutant fundet død begravet i sne. Trods det at hun er begravet i sne, er hendes kropstemperatur høj, og dødsårsagen minder om død ved hedeslag. Det er det dog ikke, men hun er blevet forgiftet med en overdosis af et slankemiddel.
Inspector Foyle leder efterforskningen bistået af psykiater Dr Basil Willing 
Foyle og Willing har forskellig tilgang til opklaring af forbrydelser og Willing prøver at overbevise Foyle om værdien af psykologi i efterforskningen af kriminelle handlinger. Han påstår at bommerter er den eneste slags spor en kriminel hverken kan fjerne, skjule eller ødelægge - det ene spor som er fuldstændigt udenfor hans bevidste kontrol.
Så når man skal prøve at finde ud af hvem morderen er, skal man holde udkig efter bommerter. Desværre havde jeg ikke held med det, men var godt underhold i forsøget på det.

Dette er den første bog i serien med psykiater-detektiven Basil Willing - så forhåbentlig vil jeg være i stand til at kunne få fat i flere i serien.

En bonus i denne bog er listen i begyndelsen: "Persons of interest in this mystery". Det gør det så meget nemmere hvis man undervejs glemmer et navn. Desuden er hver person beskrevet kort.

Jeg læste denne e-bog på NetGalleys nye app: NetGalley Shelf og det virkede fint.

Dance of Death- Dr. Basil Willing 1

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19