Chapati

 


Jeg har for første gang prøvet at bage chapati, som jeg ikke tror jeg har fået siden jeg som barn boede et år i Pakistan (1958-59). Desværre blev mit foto af brødene væk, så i stedet er det et billede fra dengang af okse der trækker vand op af brønd.

Chapati består af vand, mel og salt:

Til 8 stk brugte jeg:

1½ dl fuldkornsmel

1½ dl hvedemel

ca 1½ dl vand.

Dejen røres sammen og æltes. Kommes i køleskab i ½ time. Deles i 8 stykker, formes til boller, der rulles tyndt ud til pandekage på meldrysset bord. Steges på tør, varm pande ca. 1 minut på hver side. Kommes mellem viskestykker så de holder varmen, mens de sidste bages. Vi spiste dem til chili sin carne og dagen efter blev de sidste to ristet på brødrister og spist sammen med resterne af chilien.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19