A for alibi - Sue Grafton


På Haslev Biblioteks bogsalg fik jeg J for justits af Sue Grafton og opdagede så at der er en hel række, hvor den første i serien starter med A og så kommer de alfabetisk.

Heldigvis er der en hel del på Bookmate - det er jo heller ikke så nemt at låne på biblioteket p.t.

Hovedpersonen i alle bøgerne er Kinsey Millhone, tidligere politibetjent og nu privatdetektiv. Hun bliver kontaktet af Nikki Fife, der er blevet prøveløsladt efter at have siddet fængslet for mordet på sin mand, Laurence Fife. Hun ønsker at Kinsey skal finde ud af hvem, der myrdede ham, da hun hævder at det ikke var hende. 

Bogen starter med at Kinsey fortæller: "I forgårs slog jeg en ihjel, og det knuger mig om hjertet".
Så der er spænding fra første side. Laurence Fife blev i sin tid forgiftet og dage senere døde en ansat i firmaet på samme måde. Kinsey starter efterforskningen og flere mord bliver begået.  Personkredsen er familien og ansatte i Laurence Fifes firma. Da morderen ved, at Kinsey har opdaget sandheden, kommer hendes liv også i fare.
Det er en amerikansk krimi og jeg er normalt mere til de klassiske engelske, men denne var udmærket. Handlingen foregår i Californien i en fiktiv by Santa Teresa.
Nu må jeg så i gang med B. Serien slutter med Y, da Sue Grafton døde i 2017



 

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19