Aloysius the Ram - Jo Rothwell

 



Denne herlige billedbog på vers så jeg i vloggen: The Chateau Diaries. Det er en vlog jeg følger og som underholder mig når jeg motionscykler. Jeg har stiftet bekendtskab med en verden, hvor primært englændere opkøber slotte i Frankrig og så renoverer dem. Det var gennem TV-serien Han, hun og drømmeslottet.

The Chateau Diaries foregår på Chateau de Lalande, hvor billedbogen om den uregerlige vædder også foregår. Stephanie Jarvis, der er medejer og har bopæl på slottet laver ugentlige vlogs om det daglige liv som slotsfrue og de mange renoveringer og istandsættelser. Det er nogle herlige livsbekræftende og morsomme vlogs. Yderligere har hun en vlog, hvor de pakker gaver ud, som forskellige mennesker fra hele verden sender dem. Det er en ugentlig foreteelse og ofte morsom at følge. Den hedder: Chateau Unwrapped. Reklamepengene herfra går til velgørenhed.
Samtidig med denne vlog stiftede jeg også bekendtskab med en anden af deltagerne i drømmeslottet: Michael Petheric. Han har også en meget populær vlog der hedder Doing it Ourselves. Han istandsætter Gartners Cottage på slottet Basmaignee og hjælper også med renovering på broderen og denne kærestes slot. Broderen har i øvrigt også fået sin egen Vlog, der hedder The Pethericks.

Der er mange andre Vlogs på YouTube lavet af folk med tilknytning til diverse af slottene vist i tv-serien. Det har bredt sig lidt som ringe i vandet. En af dem jeg også følger er gartneren og altmuligmanden Dan, der bl. a. arbejder på Chateau de Lalande. Han har lavet en daglig vlog om arbejdet på slottet og om istandsættelse af deres egen bolig. Den hedder Escape to Rural France.

Nå, men tilbage til billedbogen. Den er skrevet af Jo Rothwell med skønne rimede vers, og hendes mand har lavet dejlige tegninger, der er et gensyn med diverse dyr, mennesker og omgivelser, der er velkendte, når man har fulgt vloggen. Den kan sagtens læses uden kendskab til livet på Chateau de Lalande, men genkendelsens glæde er jo stor. 
Bogen er på engelsk og jeg bestilte den hjem via Amazon i Tyskland.


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19