Lasagne?

 


Jeg har tilmeldt mig KimaUdfordring for at prøve at spise mere plantebaseret. Udfordringen startede 2. januar og varer 3 uger. Gennem det har jeg fået spændende veganeropskrifter, og det ser ud til at diverse supermarkeder også "deltager". Der er i hvert fald en masse veganske produkter i bl.a. Lidl og REMA på tilbud lige nu.

Vi har prøvet plantebøffer i nogle burgere og det var fint. 

Til denne "lasagne" er brugt:

Naturli hakket (plantefars)
½ blomkålshoved i tynde  skiver
½ pose økologisk curryblanding (REMA frost på tilbud til 5 kr for en pose i denne uge)
1 løg
spidskommen
bechamelsovs smagt til med revet muskat, peber og salt
2 håndfulde revet mozarella

Et ildfast fad smøres  og bunden dækkes af blomkålsskiver. ½ pose af curryblandingen drysses over.
Løget skæres i små tern og svitses i olie til de er klare. Kødet kommes i og svitses med til det er blevet smuldret. Det kommes i fadet. Resten af blomkålen lægges ovenpå og dækkes med bechamelsovs. Mozarella drysses ovenpå og det hele bages 45-60 minutter i ovnen ved 200 grader.
Min blomkålslasagne er ikke rigtig vegansk fordi jeg lavede en alm bechamelsovs med mælk og dryssede med mozarella - men kødfri - og den smagte dejligt.





Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19