Barnet fra Thy - Maria Helleberg

 


Der var en quiz på Facebook om Jussi Adler Olsen, og da jeg havde gennemført den fik jeg tilbudt Chapter i 45 dage. Det afprøver jeg så nu. Chapter er Gyldendals lyd- og e-bogs tjeneste. Det er her jeg har læst Barnet fra Thy af Maria Helleberg. 

Barnet fra Thy er tredje del af romanserien om Maria Hellebergs familie, og nu er det Marias egen barndom der beskrives. Det er en medrivende beskrivelse af et ensomt enebarn, der skal navigere i en dysfunktionel familie, hvor faderen er misbruger og har svært ved at beholde et arbejde i længere tid. Det medfører adskillige flytninger og skoleskift i Marias liv.
Det er en beretning set fra barnets perspektiv. I starten hvor hun ikke forstår så meget, men efterhånden bliver hun mere og mere klar over problemerne i familien.
Endnu en velskrevet fængslende roman af Maria Helleberg, som jeg havde glædet mig til efter at have læst:


og jeg blev bestemt ikke skuffet.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19