Hamlet Revenge! - Michael Innes

Michael Innes

Hamlet Revenge! af Michael Innes.

Hamlet Revenge er nr. 2 i  Inspector Appleby serien.
Jeg har tidligere blogget om nr.1 : Death at the President's Lodging og
nr.20: A Connoisseur's Case

Jeg var lige ved at opgive at læse denne historie, da første del (68 sider) handler om opsætningen af Hamlet på Scamnum Court, og med et hav af personer. Det er nok  noget lettere at læse hvis man er opdraget i den engelske tradition, men jeg synes den var svær at kapere. Der er 27 mistænkte at holde rede på. Heldigvis gav jeg ikke op, for efter første del fangede den min interesse, og ligesom i bind 1 medvirker Giles Gott både som instruktør og Applebys sparringspartner i opklaringen af mord og spionage. Spændende og overraskende slutning.
Jeg må se om jeg kan få fat i nr.3: Lament for a Maker.
English

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19