Corpses in Enderby - George Bellairs


Corpses in Enderby af George Bellairs.
Via nyhedsbrevet fra George Bellairs Estate fik jeg denne e-bog gratis.
Den er også fra Inspector Littlejohn serien. Jeg har tidligere blogget om nr. 14 i serien The Case of the Demented Spiv.
Corpses in Enderby er nummer 22, så jeg får ikke læst dem i rækkefølge, men jeg tror ikke det betyder så meget.
Den ikke særligt populære Ned Bunn bliver skudt og datterens kæreste bliver anklaget for mordet. Men da Chief Constable Cargrave ikke er overbevist om hans skyld tilkaldes hjælp fra Yarden og Littlejohn og Cromwell ankommer til byen. Her skal de forsøge at finde morderen blandt den ikke særligt sympatiske Bunn-klan og dens bekendte. Familielivet og personerne i Bunn-familen er nådesløst spiddet  og  morsomt karrikeret. Det var mit første møde med Cromwell og hans skarpe humor. Bogen er udgivet i 1954 og giver et godt tidsbillede af livet i en mindre by - forretninger og pub.

Jeg nød at læse bogen og vil helt sikkert læse flere Littlejohn-krimier

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19