The Old Silent - Martha Grimes

Lige nu afprøver jeg to måneders gratis abonnement på Nextory, og opdagede til min glæde at jeg kunne komme videre i Richard Jury serien.


På Nextory er der både lydbøger og e-bøger. Ved lydbøgerne er der den fordel at man kan sætte bogmærker - det manglede jeg i Bookmate, men ellers minder de i brugerflade en del om hinanden.

The Old Silent af Martha Grimes er nummer 10 i Richard Jury serien.

Jury bliver vidne til et mord i kroen The Old Silent. En kvinde (Nell Healy) skyder sin mand og vil ikke fortælle om baggrunden for drabet. Det beslutter Jury sig for at finde ud af. Dette involverer en gammel kidnapning, hvor to drenge forsvinder. Melrose Plant, der har kørt sin skrækkelige tante Agatha til Harrogate, er i området og hjælper til med opklaringen. Endnu et mord og mordforsøg finder sted inden det lykkes at opklare mordet, hvor Wiggins og Macalvie også deltager i opklaringen. Der er også gensyn med nogle af vennerne fra Long Piddleton. Fornøjelig læsning - glæder mig til den næste.

Jeg har tidligere blogget om :
The Man With a Load of Mischief - A Richard Jury Mystery 1
The Old Fox Deceiv'd - A Richard Jury Mystery 2
The Anodyne Necklace - A Richard Jury Mystery 3
The Dirty Duck - A Richard Jury Mystery 4
Jerusalem Inn - A Richard Jury Mystery 5
Help the Poor Struggler - A Richard Jury Mystery 6
The Deer Leap - A Richard Jury Mystery 7
I Am the Only Running Footman - A Richard Jury Mystery 8
The Five Bells and Bladebone - A Richard Jury Mystery 9
The Old Silent
The Case Has Altered - A Richard Jury Mystery 14
The Blue Last - A Richard Jury Mystery 17



Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19