The Deadly Truth - Helen McCloy

 


The Deadly Truth er den tredje i Dr. Basil Willing serien. Jeg har tidligere læst og blogget om Dance of Death, som er den første i serien, og jeg glædede mig til at læse denne. Jeg blev ikke skuffet. Det er en klassisk krimi skrevet i 1941. 

Historien foregår på Blessingbourne. Ejeren er Claudia Bethune. Hun er gift med den kønne Mike (forsøger sig som forfatter). Claudia har inviteret gæster: 
Dr Roger Slater- videnskabsmand der forsker i sandhedsserum
Charles Rodney - direktør for Renfrew Textile Mills (majoriteten ejet af Claudia)
Phyllis Bethune - Mikes tidligere kone
Margaret Titus - en ung pige - bekendt af Bethunes

Basil Willing har lejet en hytte på stranden ved Blessingbourne.

Claudia stjæler noget sandhedsserum fra  Roger Slaters laboratorium og blander det i drinks, der serveres for hendes gæster. Dette fører til mord og da Basil Willing er den første på gerningsstedet, hjælper han politiet.

Det er en klassisk whodunit og jeg nød at læse den.

Jeg fik denne e-bog fra Crime Classics via NetGalley. Den er udgivet i den serie fra Agora Books der hedder Uncrowned Queens of Crime.

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19