Flødeost med marinerede kirsebær og valnødder


Opskrift ved et tilfælde og pga. dårlig hukommelse 😊
Til jul skulle vi bruge lidt flere syltede kirsebær til resterne af risalamanden. Jeg havde et glas med etiketten : Cherry Brandy. Åbnede den og smagte på bærrene og de var ret stærke. Jeg havde glemt at jeg havde puttet kirsebær i vodka for at lave kirsebærlikør, og havde ladet bærrene være i, da jeg tænkte de kunne bruges i bagværk. Nå, men kirsebærsovs egnede de sig ikke til.
Jeg havde lagen tilovers fra figner jeg havde syltet i cognac og det hældte jeg sammen med kirsebærrene i vodkaen og lod stå i køleskabet nogle dage. Det gav rigtig lækre bær til at skære i tern og spise på flødeost sammen med valnødder. Så må vi se hvad lagen kan bruges til når bærrene er spist.
                                                              🍒🍒🍒


Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19