Death Stops the Frolic - George Bellairs



Jeg fik denne bog via George Bellairs Literary Estate og Agora Books til anmeldelse.
Jeg har nydt en del af Bellairs bøger og særligt Chief Inspector Littlejohn. Denne er imidlertid ikke med Littlejohn, og jeg savnede ham og Sergeant Cromwell.


Historien foregår i Swarebridge under 2, verdenskrig, og der bliver der begået to mord. Senior diakonen i Zions kapel giver sin årlige forestilling som kongen i kongens efterfølger ved deres jubilæums teselskab. Han falder gennem en faldlem og bliver stukket ihjel. Den sympatiske Superintendent Nankivell leder efterforskningen, men inden det lykkes ham at finde morderen sker endnu et mord.
Jeg synes beskrivelsen af personerne er vældig god og ofte morsom, og Bellairs er fremragende når han skildrer den ofte noget klaustrofobiske atmosfære i et tæt religiøst fællesskab.
Plottet var derimod temmelig tamt og ikke særligt spændende

Af George Bellairs bøger har jeg tidligere blogget om:
The Case of the Demented Spiv - Chief Inspector Littlejohn 14
The Case of the Famished Parson - Chief Inspector Littlejohn 15
Corpses in Enderby - Chief Inspector Littlejohn 22
Death in Room Five - Chief Inspector Littlejohn 24
Corpse at the Carnival - Chief Inspector Littlejohn 29
Bones in the Wilderness - Chief Inspector Littlejohn 31

Death Stops the Frolic

Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Karklud 20

Karklud 24

Karklud 19